اردشیر کامکار

اردشیر کامکار در سال ۱۳۴۱ در سنندج به دنیا امد.وی نوازنده ی ویلن و کمانچه و یکی از اعضا ی گروه کامکار ها است.اردشیر کامکار در کودکی ویلن را از پدرش یاد گرفت.سپس او به عنوان نوازندهٔ ویولن و کمانچه به عضویت  در ارکستر فرهنگ و هنر سنندج درآمد.او دارای استعداد در موسیقی بود و قطعات دشوار ویلن ابولحسن صبا را با کمانچه اجرا می‌کرد.اردشیر کامکار به غیر از نواختن کمانچه، ویلن و قیچک را به زیبایی تمام مینوازد حتی او را جزء برترین نوازندگان ویلن هم می شناسند.او در حدود سال ۱۳۶۰ به تهران آمد و همکاری خود را با گروه‌های عارف و شیدا و با بسیاری از خوانندگان ایرانی از جمله استاد شجریان و علیرضا افتخاری آغاز کرد. همچنین مطالب تکمیلی را نزدمحمدرضا لطفی و پشنگ کامکار آموخت.از آلبوم‌های مستقل او می‌توان ناشکیبا با خوانندگی همایون شجریان، راز نگاه و آلبوم بی غبار عادت که با همنوازی شاگردش، شروین مهاجر را نام برد. از جمله شاگردان او می‌توان از همایون شجریان ومهدی باقری شروین مهاجر و بابک شهرکی و سینا جهان ابادی نام برد.

کمانچه

این ساز یکی از ساز های ایرانی است. شکم ساز کروی شکل و تو خالی است که مقطع کوچکی به دهانه اختصاص یافته و روی دهانه پوست کشیده شده است و روی پوست خرکی تقریبا شبیه خرک تار وجد دارد که نه کاملا عمود بر سیم ها قرار دارد.آرشه یا همان دسته ی ساز لوله ای تو پر است که به طور نامحسوس به شکل مخروط وارونه خراطی شده است. بالای این لوله تو خالی و در طرف جلو شکاف دارد که جعبه گوشی ها را می یابد.دسته بدون پرده می باشد.سر ساز تشکیل شده از جعبه ی گوشی که در دو طرف آن دو گوشی کار گذاشته است و یک قبه که در بالای جعبه قرار دارد. طول ساز تا سر قبه هشتاد سانی متر است.این ساز جزو ساز های زهی است که در قدیم دارای سه سیم بوده است اما با ورود ویلن به ایران کمانچه بر اثر تقلیدی از ویلن  دارای چهار سیم شده است.این سیم‌ها به موازات درازای ساز گستردگی دارد.کاسه صوتی این ساز از چوب توت است که با برش‌های از عاج تزیین شده‌است.میتوان از نوازندگان این ساز به اردشیر کامکار و سهراب پور ناظری اشاره کرد.

اریک دلفی

اسم کامل این شخص اریک آلان دلفی جونیور بوده است.نوازنده ی آلتو ساکسفون و باس کلارینت و فلوت بوده است.سبک این نوازنده موسیقی جاز بوده است.او یکی از بهترین نوازندگان است و از چهره های اصلی در آوانگارد محسوب میشود.سبک تکنوازی او مانند جریان خروشانی از آواها بوده است.او در زمان خودش علاوه بر رهبری گروه خود با چارلز مینگس و ارنت کولمن همکاری کرده است و این مرد در سال ۱۹۶۴ در گذشت.

کوشیار شاهرودی

کوشیار شاهرودی متولد ۱۳۴۴ در دامغان به دنیا آمد.تحصیلاتش را در پاریس و آلمان تمام کرد.او بیست و سه سال است که در فرانسه زندگی میکند.و از۱۱ سال پیش تکنواز اپرای شهر روان بوده است.در بیست و چهارمین جشنواره ی موسیقی فجر در آذر ماه سال ۸۷ در تالار وحدت اجرا داشت.علاوه بر کار های دیگرش به آهنگسازی نیز می پردازد.به نظر برخی از کلاسیک کاران یکی از بهترین نوازندگان فلوت ونی ایرانی در تمام دنیا است.

فلوت

اولین سازی که می رفتم فلوت بود.ساز فلوت یکی از سازهای بادی هست.صدای فلوت با دمیدن هوا بر سر آن در می آید.این ساز یکی از قدیمی ترین ساز های بادی هستند و قدمتش به۵۰۰۰۰ سال پیش میرسد.فلوت ها در گذشته از جنس چوب ساخته می شده است.نی هم هم خانواده ی فلوت است.با این که فلوت یک ساز بادی چوبی است اما این روزه از جنس طلا ساخته می شود.نت این ساز را با کلید سل مینویسند.فلوت جدید را فلوت بوهم می نامند.بعضی از افراد در اثر زدن ساز فلوت سر گیجه میگیرند.از نوازندگان این ساز میتوان به کوشیار شاهرودی و امریکایی مانند اریک دلفی میتوان اشاره کرد.

موسیقی

این دفعه می خواهم در مورد موسیقی صحبت کنم.موسیقی یک علمی است که تبدیل به هنر شده است البته اگر درست از ان استفاده بشه باعث ارامش خود فرد میشه مثل موسیقی های که خیلی ارام هستند نمیگم همه موسیقی ها بد هستند اما موسیقی که به ادم ارامش میده یه چیز دیگه است.آدمی نیستم که بین موسیقی و آلات موسیقی فرق بگذارم همه ی ان ها یکی از قشنگ ترین اثار هستند.توصیه میکنم که برای یادگیری موسیقی هیچ وقت دیر نیست فقط از ته دل و با تمام وجود باید خواست و تلاش کرد.موفق باشید.

شربت هل و سکنجبین

مواد لازم:۴

 ق س سکنجبین

 

۱ ق س خاکشیر

 

نصفه پیمانه شربت هل

 

۴پیمانه آب

 

 به مقدار لازم عسل

در آغاز شربت هل درست کنید.هل را بکوبید و باعسل و آب بکذارید قوام بیاد.سپس سکنجبین و شربت هل و خاکشیر را مخلوط کنیدو آب روی آن بریزید.حالا شربت شما اماده است.البته کسانی که درد های عصبی دارند از این شربت نخورندبرای برطرف کردن عطش و کیسه ی صفرا و ضد تهوع مفید است.

 

دم نوش بهاری

مواد لازم:

۲ق س گل همیشه بهار

 

به مقدار بازم نبات یا عسل

 

۲ ق س گل همیشه بهار را در قوری بریزید و دو لیوان اب جوش اضافه کنید و تا ۵ یا ۱۰ دقیقه دم بکشد و بعد با کمی عسل یا نبات نوش جان بکنید.برای این که طعم بهتری بدهد ۲ تا ۳هل اضافه کنید.برای گلودرد واختلالات دستگاه گوارش و درمان عفونت مناسب است.

تبریک و تاسف

سلام به همه ی دوستان و بازدیدکنندگان.عید شما مبارک.البته الان خیلی دیر است اما امیدوارم که سال خوبی شروع کرده باشید.تعطیلات داره تمام میشه و فقط سه روز به باز شدن مدرسه ها مونده.ناراحت نباشیم فقط شش هفته ی دیگه میریم وامتحان تیزهوشان میدیم جون هرکی دوست دارید اون ها که چشم هاشون شور نیست برای من و هم سن و سالام دعا کنند.بعدشم امتحان های مدرسه و بعد چهار ماه عشق و صفا. 

ضرب المثل جهان

ارمنی:ارزش یک دختر خوب بیش از هفت پسر است.

 

روسی:برخی افراد ارباب پول هستند و برخی برده آن.

 

ایتالیایی:معنی همه چیز دانستن هیچ ندانستن است.

 

انگلیسی:محبت و ترس با هم جمع نمی شوند.

 

روسی: لقمه در دست همسایگان همیشه درشتتر به نظرمی آید.

 

آلمانی:درستکار باش و از هیچ کس نترس.