یکی از مواردی که در فصل سرما بسیار حائز اهمیت است نصب صحیح و ایمنی وسایل گرمایشی همچون بخاری و آبگرمکن است که متاسفانه عدم نصب درست برخی از آنها در سالیان گذشته موجب شده تا شهروندان زیادی جان خود را از بدهند.

بالاخره آذرماه ۱۳۹۶ نیز آغاز شد و موج جدیدی از سرما وارد کشورمان شد. طبیعتا اولین چیزی که پس از آغاز سرما بصورت جدی به ذهن خطور می کند، وجود بخاری و آبگرمکن مناسب در منازل است. بطور کلی بخاری‌ها و آبگرمکن‌ها هر ساله نیاز به سرویس و بررسی دارند تا مشکل و خللی در آنها بوجود نیاید.

اما نکته قابل توجهی که در خصوص آبگرمکن و بخاری وجود دارد، نصب صحیح آنهاست؛ حتی اگر بهترین برند آبگرمکن را هم تهیه کنید اما در نصب آن دقت کافی را نداشته باشید، ممکن است خطرات گوناگونی از جمله از دست رفتن جان‌تان شما را تهدید کند!

ما امروز در مجله الکترونیکی ITTL قصد داریم پیرامون موضوع ایمنی در نصب آبگرمکن و بخاری صحبت کنیم و نکات لازمه را به شما گوشزد کنیم تا زمستانی را گرم در منازل خود و البته بی خطر تجربه کنید؛ با اخبار فناوری ما همراه باشید.

ایمنی در نصب آبگرمکن و بخاری

آبگرمکن

امروزه بدیل استفاده گسترده از لوازم گازانبر علف بخار سوز بخصوص آبگرمکن های دیواری در کشور عزیزمان ایران، توجه به نکات ایمنی و حفاظتی این افزار ها امری اجتناب ناپذیر می نمایاند. به همین قصد نکات مختصری در این باره تهیه نموده ام که شما را به خواندن آنها دعوت می کنم. حتی المقدور از تهویه مفت بر خوردار باشد که فقره سبب عملکرد بهتر دستگاه اکسیژن کافی به آن برسد.

برپایی انتصاب آبگرمکن در حما م اکیداممنوع. آبگرمکن دور از دسترس کودکان گمارش شود. منصوب و عزل آبکرمکن در مطعم ای که درب حمام و رختکن به آنجا محصور میشودممنوع است:مگرمواردیکه حجم و فضای لازم که حداقل۳۰مترمکعب است، با تهویه کم ارزش پنجره یا دودکش نهادین و اجباری و دودکش مجزا وجودداشته باشد. نصب آبگرمکن در انباری هایی که فضای اجباری را نداشته و اکسیژن ابزار تامین نمی‌شود، تحریم شده غیرقانونی می باشد. مکان گمارش آبگرمکن مترو که نباشد که فاقد هوای کافی است و بطورکلی در محل های بسته ای که اکسیژن کافی در آن مکان وجود نداردآبگرمکن نصب نگردد.

ایمنی در نصب آبگرمکن و بخاری

نصب آبگرمکن در تنورخانه ای که درب رختکن به آنک مسدود و آزاد می شود غیرشرعی ناروا است مگر در مواردیکه آشپزخانه های اوپن بوده فضای لازم حداقل ۳۰ متر مکعب با تهویه نازل و گران دارای روشنایی و پنجره یا هواکش ذاتی و زورکی وجود داشته باشد. ملاحظه منصوب و عزل دارای پنجره و هواکش رخیص جهت تامین هوای احتراق واحیانا تخلیه دود و گاز در مواقع بروز خطر باشد.

پروا نصب باید در ارتفاعی نزدیک به فصل دود کش باشد؛ بطوریکه طول قسمت عمودی تا کلاهک تعدیل ۲۵۰میلیمتر باشد. یا وقتی که منزلی آشپزخا نه یا پروا مناسبی فقره سبب منصوب و عزل آبگرمکن نداشته باشد.بایستی جایگاه مخصوص سر پوشیده یا حجم ارزان و شرایط ایده آل را پرداخته نموده سپس آبگرمکن برپایی انتصاب شود. از یک آبگرمکن برای۲ سقف یا۲ فرید مسکونی استفاده نگردد.

حداقل فاصله آبگرمکن از دربدر چپاول مقابل یک متر باشد. دودکش باید با قطر کم ارزش داخل دیوار و با اعزاز نازل و گران از کف و سقف و با کلاهکH استفاده شود. بهنگام سوراخکا ری و منصوب و عزل رول پلاک مشکل وجود نداشته باشد و گردوخاک خراب وزن آلت را تحمل نمایید. ارتفاع نصب آبگرمکن از کف تمام شده ۱۲۰ الی ۱۴۰ سانتیمتر و فاصله افقی از وسایل گرما را از جمله وسایل نیش کلبتین سوز و نفت سوز حداقل ۴۰ سانتیمتر باشد. نصب آبگرمکن در زیر زمین که اکسیژن کافی ندارد بدلیل نرسیدن اکسیژن اکیداممنوع. برپایی انتصاب آبگرمکن دررختکن اکیداممنوع:بدلیل خطرآتش سوزی و کمبود جاواکسیژن.

ایمنی در نصب آبگرمکن و بخاری

چنانچه استعمال آبگرم طباخ خانه است.آنرا به نزدیکترین پوشش به شیر ظرفشویی و یا خواه بیشترین استفاده آبگرم در حمام است به دوش برپایی انتصاب نمایید. تهویه نازل و گران اصلی حیث اتاق دارای درب و پنجره بنا به شرایط مکان منصوب و عزل آبگرمکن در بنیاد قرار بطوریکه زیردر بها وپنجره هاجا راجع به حساب عبور هوا پیش بینی شده باشد وتهویه زوری بافن قوی یا ضعیف که در مطعم اغلب منازل وجود دارد.

برگماری آبگرمکن در محلی که دودکش بصورت شبکه ای در شالوده اجرا شده تحریم شده غیرقانونی می باشد. مایعات و موادقابل اشتغال در مجاورت آبگرمکن وجود نداشته باشند. نصب آبگرمکن د ر پاگرده با خراج نا رخیص حرام است. فاصله شیر لوله گاز و اسباب مقداری باشد که حداقل فاصله تعظیم و حتی الامکان از استوانه مسی استفاده باشد. سپس از اندازه گیری فشار و دبی آب آبگرمکن منصوب و عزل شود ویا شرایط لازم ایجاد گردد.

لوله آبگرم با قطعات دیگر مشترک نبوده و همچنین اطمینان حاصل شود که در مسیر آبگرم مصرفی بام کوری وجود نداشته باشد. آبرمکن بالای ظرفشوی ویا بالای شیرآبگرم گمارش نشود. زیرا در زمان کار بخار حاصل از آبگرم دستگاه را فرسوده واکسیده می نماید. فاصله افقی دو استوانه آبسردوگرم ۱۲ سانتی متر بدون اتصالات اضافی باشد. در صورتیکه دخان کش سقفی بوده و جنس سقف قابل اشتغال باشد. موارد ایمنی باید کاملا تجلیل شود .مانند درست نمودن قاب و پناه کافی و نازل و گران بطوریکه از تماس مواد قابل اشتغال با دود کش جلوگیری شود. به خاطر خروج حاصل گازهای حاصل از سوزانیدن حتی المقدور یک مجرای دودکش اختصاصی وجود داشته باشد. طول لول کشی بزرگداشت شود. اگر شرایط خاصی وجود داشت؛ حتما استوانه ها عایق بندی شوند. حداقل حاصل ضروری منبع ذخیره آب ثقلی نسبت به آبگرمکن دیواری برای روشن ازمد افتادن اسباب متفاوت است.

قطر انشعاب لوله کشی دندان خانگی درخصوص آبگرمکن دیواری باید رخیص حیث استعمال آبگرمکن باشد. براساس محاسبه قطر۴/۳اینج معادل ۲۰ میلیمتر نمره۵/۲ لول سیاه بدون درز می باشد. و برای کلیه آبگرمکن بوتان مشروع و حرام بوریا است. در مسیرلوله کشی آبگرمکن از سه راهی به جای زانو ویک طرف در پوش استفاده نگردد. وجود شیر قطع و وصل تداول گاز در نزدیکترین رعایت الزامی است. در مسیرهای طولانی حتی الامکان لول ها را جهت جلوگیری از اتلاف انرژی حرارتی عایقکاری نمایید. حتی المقدور بابت کارایی بهتر وبازده بهتر وبازده بیشتر صول مجاز استوانه انتقال آبگرم از حرمت نصب تا وقع مصرف پاس شود.ترجیحانزدیکترین رویه به رعایت استفاده رابرای آبگرمکن انتخاب نمایید.

ایمنی در نصب آبگرمکن و بخاری

یکی از نکات بسیار مهم و لایق توجه، طریقه منصوب و عزل گونه ها بخاری و وسایل گازسوز و به خصوص گمارش دودکش است. گمارش صحیح دودکش از این انگیزه ابهت دارد که مانع از نشت گازانبر علف بخار مونوکسیدکربن که نشانه سوخت ناقص است، می شود. این گازانبر علف بخار بی رنگ و بی بو است و به همین معجزه برهان به سادگی برازنده تشخیص نیست. این گاز سمی بسیار خطرناک بوده و حتی در مقادیر بسیار جزیی داعیه هنگام انسان می شود. علایم و نشانه های مسمومیت با مونوکسیدکربن بر انسان، به میزان غلظت مونوکسیدکربن در خون بستگی دارد. مونوکسیدکربن در غلظت پایین علت خواب آلودگی، گیجی، خستگی، سردرد، سرگیجه، وضع جنبه تهوع و استفراغ می شود و در غلطت های بالاتر سبب خفگی و در نهایت هنگام می شود.

بخاری

بدون شک از آنجایی که دندان در کشورمان از منابع طبیعی در دسترسی است که همواره هزینه استعمال از آن به مراتب کمتر از دیگر حامل هلا توان است ، بخاری گازی البته حیث کسانی که به قول معروف از نعمت دندان بهره مند هستند بهترین گزینه است. همان طور که می دانید بخاری های گازی هم انواع مختلفی دارند که می توانید برحسب نیاز خود یکی از مدل هان زمینی و یا دیواری را انتخاب کنید. در صورتی هم که درعوض جهت حاره کردن یک مکان کوچک به شراء بخاری برقی فکر می کنید یابد بدانید که این بخاری ها از هزار تا ۲ هزار وات طراحی شده اند و مصرف بالایی دارند. بخاری برقی یکی از وسایل پر مصرف قدرت الکتریکی می باشد و اگر چه تبدیل کارمایه حال الکتریکی به گرمی در بخاری برقی دارای بازدهی صد درصد است، اما عمدتا نحوه کنترل این تبدیل توان در بخاری برقی می تواند سبب اتلاف قدرت گردد.

اما اگر برای خانه خود به گزینه بخاری ای دیواری فکر می کنید باید بدانید که حرارت بخاری دیواری از زمینی کمتر است و فضای کمنری را تسخیر می کنند اما از آنجایی که بخاری دیواری را شرکت ایا سازنده درعوض جهت مکان هایی با متراز پایین طراحی کرده اند مثل اتاق کار و یا یک اتاق کوچک در منزل ، پس نهایتا تا ۷۰۰۰ کیلو کالری در زمان قدرت دارند، بنابراین مناسب مکان هایی با متراز های رفعت نسیتند.

Image result for heater

دودکش بخاری را چگونه آزمایش کنیم؟

می توانید برای اطمینان از صحت عملکرد دودکش سه آزمایش آسان ذیل را انجام دهید:

ساده ترین آزمایش هر دودکش، دست زدن و لمس آن است. سردی دودکش نشانه گذار نکردن گازهای سمی رگه از سوختن سامان گازسوز و زنگ خطری برای شما است. وقتی ماشین گازسوز کار می کند باید دودکش داغ باشد. هنگام خرید و یا اجاره خانه و پیش از پیوستن وسایل گازسوز به دودکش،مسیر دودکش ها را با یک وزنه و طناب محکم از پشت بام تا محل بابا و مبدأ دودکش کنترل کنید تا از باز بودن آن به گونه کامل مطمئن شوید.

آزمایش بعدی استفاده از شمع و یا شعله کبریت در محل پنجره بخش و مبدأ دودکش در اتاق است. با قرار دادن کبریت روشن درابتدای مدخل اب باید شعله به سمت در دودکش کشیده شود. این موضوع نشانه کـارکردن و مکش مناسب دودکش بوده و در صورتی که تغییری در شعله ایجـاد نشود، نشان دهنده عدم مکش رخیص دودکش است.

مناسب‌ترین بخاری‌ها

پس مشخص شد که بهترین گزینه فقره سبب مصارف خانگی‌تان بخاری های زمینی و دود کش دار هستند که در طرح ها و رنگ ای متنوع به بازار آمده اند تا از رقبای خود گوی سبقت را بگیرند و بیش از آنکه کیفیت و ایمن بودن خود را به من وایشان معرفی کنند ، ایشان را در گیر انتخاب طرح و رنگ مختصه خود و کیفیت نظر من وایشان کنند. اما مطمنا من واو بابت نصیب بخش سود جویی در هزینه های خودتان هم که شده باید به دنبال تهیه یک محصول کم مصرف باشید.

برای اینکه پس از فروش کالا، هزینه هان کمتری را درعوض جهت تعمیرات و نگه داری متحمل شوید باید پیش از هر چیز به صف بند کارمایه حال اعتنا کنید، رج انرژی همان خط هان رنگی است که تا به حال بارها بر روی لوازم خانگی خود دیده اید ، اما معمولا در موقع خرید اصلا به چشمتان نمی آید. چرا که بدون شک آنچه از باب همه ی ما مهم است این که محصولی تهیه کنیم که به واسطه آن بتوانیم از حداقل کارمایه حال مصرفی بیشترین استعمال را داشته باشیم.

ایمنی در نصب آبگرمکن و بخاری

پیشنهاد می شود تا وقتی که راجع به حساب گرم تر کردن خانه خود و آماده شدن برای زمستان در روز تعطیلات آخر هفته با خانواده خود راجع به حساب سودا بخاری منزلتان شال و کلاه کردید ، درعوض جهت اینکه به نتیجه ای بهتر برسید اولا قید معامله کالا هایی را که رسن بندی قدرت ندارند بزنید و ثانیا به سراغ محصولاتی بروید که حداقل صف بند انرژی آنها در ردیف ایا اول یعنی D و C باشد، صف بند های A و B در ایران کمتر یافت می شوند،

به هر حال برچسب انرژی محصولات برقی و گازی نیز امروزه بسییار مهم تر از قبل تلقی می شوند چراکه تاثیر مستقیمی بر روی مصرف انرژی داشته و می توانند بر روی هزینه های جاری برق و گاز شما بسیار تاثیرگذار باشند؛ بعلاوه باید به مصرف به اندازه سوخت های فسیلی همچون گاز هم اشاره کرد. گاز و سایر سوخت های فسیلی همچون نفت از مهمترین منابع انرژی تجدید ناپذیر کشورمان هستند که باید در مصرف آنها دقت نمود تا برای نسل های بعدی نیز باقی بمانند. در هر صورت انرژی و محیط زیست نیز موارد مهمی هستند که باید به آنها بیش از پیش توجه داشت.

 


موضوعات مرتبط: دکوراسیون منزل
برچسب‌ها: نصب آبگرمکن , نصب بخاری

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه چهارم آذر ۱۳۹۶ | 16:7 | نویسنده : آترین |
عکس دکوراسیون اتاق غذاخوری مدرن با دیوارهای سفید ,پارکت های چوبی , صندلی چوبی با روکش های سفید و فضایی با نورگیری مناسب

در دکوراسیون منزل ، اتاق نشیمن چوب یک آیتم لوکس بسیار فوق العاده در دکوراسیون به محسوب می شودو دقیقا به همین دلیل است که بر استفاده از مبلمان استیل که ترکیبی از چوب و پارچه هستند در پذیرایی تاکید می شود؛ اما اینکه سراغ مبلمان استیل با چوب های پر کار بروید یا مبلمانی که خراتی های ظریف دارند یک انتخاب کاملا خصوصی و وابسته به سلیقه شما می باشد اما پیشنهاد ما انتخاب مبلمانی با ساختار چوبی ظریف و خراتی هایی با همین خوصیت است.

مانند هر دکوراسیون داخلی دیگر، در دکوراسیون غذاخوری نیز انتخاب نقطه کانونی به عنوان مرکز ثقل طراحی دکوراسیون موضوعی ضروری بنظر می رسد.

در طراحی دکوراسیون غذاخوری معمولا، میز و مبلمان غذاخوری نقش مرکزی را ایفا خواهند نمود و می توانند به تبع خود الگوها و فرم متناسب با خود را در فضای کلی این بخش حاکم کرده و نظام بندی دکوراسیون را به عهده بگیرند.


برچسب‌ها: دکوراسیون اتاق غذاخوری , دکوراسیون داخلی منزل , دکوراسیون لوکس

ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه هشتم تیر ۱۳۹۶ | 12:40 | نویسنده : آترین |
در طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای یک پسر جوان باید به عناصر زیادی دقت شود. از جمله این موارد :
به روحیات و علایق فرد توجه شود. سعی شود تا اتاقی مناسب با سن و سال فرد ایجاد شود. اتاق یک پسر نسبت به یک دختر دارای عناصر ساده تری است و تجملات و ازدحام یک اتاق دختران را ندارد. اما توجه خاصی به لوازمی که برایشان جذاب بوده و یا کلکسیون هایی که جمع آوری کرده اند جایگاه خاصی را می توان در نظر گرفت. برای طراحی از رنگ های متضاد همچون سفید در کنار رنگ های تیره استفاده می شود. برای دکوراسیون اتاق خواب نیز باید به سبک زندگی و سلایق فرد توجه شود.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه سی و یکم اردیبهشت ۱۳۹۵ | 11:32 | نویسنده : آترین |
دکوراسیون آشپزخانه

اصول چیدمان دکوراسیون آشپزخانه

در طراحی که مشاهده می شود نوع دکوراسیون به سبک Island است در این گونه طراحی ها محل صرف غذا در کنار آشپزخانه و به وسیله یک میزناهار خوری فراهم می شود. سعی می شود که کف پوش و کلیه عناصر به رنگ روشن و غالبا سفید انتخاب شود. در کنار همه ی این مسائلی که عنوان شد امکان استفاده از منظره رو به دریا و یا فضای خارجی نیز توسط پنجره های با شیشه های بلند مهیا می شود.

اگر آشپزخانه اُپن دارید، حتما زمانی که می خواهید مرتب و چیدمان کنید، توجه داشته باشید. این آشپزخانه‌ها برخلاف آشپزخانه‌های قدیمی، از سمت سالن پذیرایی دید دارند و به همین دلیل، مرتب چیدن وسایل آشپزخانه در دکوراسیون پذیرایی هم تاثیرگذار می باشد...

  رنگی که جهت کابینت‌ها و دیوارهای آشپزخانه اُپن انتخاب می گردد باید به شکلی باشد که لک‌ها را به سرعت نشان ندهد. کف آشپزخانه هم باید از جنسی باشد که به آسانی تمیز شود. نور‌پردازی خوب و هود مناسبی که بتواند به خوبی هوای آشپزخانه را تهویه می نماید نیز از ضروریات آشپزخانه‌های اُپن می باشد.


موضوعات مرتبط: دکوراسیون منزل
برچسب‌ها: دکوراسیون آشپزخانه , دکوراسیون , دکوراسیون مدرن , کابینت

ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه بیست و سوم مهر ۱۳۹۴ | 13:7 | نویسنده : آترین |
وقتی وارد یکفضای اداریمی‌شویم، اولین چیزی که به چشم می خوردلابیاست.لابینقطه مشترک فضاهای داخلی محسوب می شود. وجودلابیدرساختمان های اداریبه این دلیل است که افراد مراجعه کننده هنگام ورود به فضای داخلی بتوانند با منشی ارتباط داشته باشد و در صورت لزوم لحظاتی را منتظر بماند؛ در نتیجه این فضا بهمیز منشیومبلمانیبرای نشستن افراد نیاز دارد. در دسترس ترين فضا هنگام ورود به یک فضا، مناسب ترين محل برای قرارگيریلابیاست.

دکوراسیون فضای لابی اداره
دکوراسیون فضای لابی اداره

موضوعات مرتبط: دکوراسیون اداری
برچسب‌ها: دکوراسیون دفتر کار , طراحی دکوراسیون داخلی اداری , دکوراسیون سالن لابی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه دوم مرداد ۱۳۹۴ | 16:19 | نویسنده : آترین |
شعرعاشقانه

بوسه عشق

 

کنار بوسه کمی اضطراب می چسبد...!!

ببوس تشنه ی خود را که آب می چسبد...!

.

 

بریز جرعه به جرعه شراب در نفسم...


برچسب‌ها: شکست عشقی , عاشقی , تنهایی , ناکامی در عشق

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه سی و یکم تیر ۱۳۹۴ | 11:49 | نویسنده : آترین |
شعرعاشقانه

عشق

 

در کنار تو که هستم

نمی دانم ستاره ها کم نور می شوند

یا زمین چراغانیست

مهم نیست

تو بدانی کافیست

خورشید هم گرما ندارد

چند وقتیست

دلم حول مدار تو می چرخد

ذوب می شود از گرمایش

عیب ندارد خودم که میخواستم شوم فدایش


برچسب‌ها: شعر عاشقانه , معشوقه , عشق , دوست داشتن

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه پانزدهم خرداد ۱۳۹۴ | 11:45 | نویسنده : آترین |
ماسک و ماساژ دست و صورت

اهمیت ماساژ صورت و استفاده از ماسک های گیاهی جهت حفظ و ارتقای بهداشت و سلامت پوست بر کسی پوشیده نیست، و مراکز خاصی نیز برای این مهم در حال فعالیت میباشند.

 


برچسب‌ها: پوست زی

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه سیزدهم خرداد ۱۳۹۴ | 11:53 | نویسنده : آترین |